Nå handeln med guiden som lever hela året

  • Fakta över svensk dagligvaru- och specialvarumarknad.
  • Information om de stora företagen, kedjorna och butikerna.
  • Hundratals chefer, beslutsfattare och viktiga kontakter.
  • En analys över utvecklingen inom detaljhandeln.
Boka annons i Vem är vem

Målgrupp med stort inflytande

Vem är vem är självklar läsning och ett ofta använt arbetsredskap för personer med inflytande över strategiska beslut inom och för detaljhandeln. De vanligaste yrkestitlarna som köpte Vem är vem 2014:

Vd

Försäljningschef

Marknadschef

Affärsutvecklare

Några av dina annonsmöjligheter

Kontakta din säljare för fler alternativ

.

Kvartssida

90 x 120 mm
15/tkr
  • Kvartssida
Boka annons

Halvsida

222 x 136 mm
24/tkr
  • Halvsida
Boka annons

Uppslag

444 x 285 mm
68/tkr
  • uppslag
Boka annons

Beslutsfattarnas analysverktyg!

”För mig är Vem är vem ett av mina viktigaste arbetsverktyg. Intressanta bransch /kategorier analyser och en närmast perfekt kontakt och adress register till ”alla” och nu även till många e-handlare. Vem är vem är ett måste om man vill ha koll på läget.” Arne Andersson

senior advisor och e-handelsexpert, Postnord

”Global Retail vill hela tiden växa och bli bättre. Vem är vem är ett verktyg vi använder oss av i detta arbete då den hjälper oss att hitta inspiration till vad vi kan göra bättre samt hjälpa oss att se nya möjligheter. Den ger oss helt enkelt ett underlag till bättre analyser och en snabb ögonblicksbild av marknaden vi verkar i.” Anton Granlund

vd, Global Retail

av handelns största företag listas i Vem är vem

personer nås av eDR under marknadsföringen

ex i upplaga – du når makthavarna

kommer årets utgåva ut

Mer information

Ladda hem information om alla annonsformat och priser här >
Här kan du ladda hem prislistan: Vemarvem_prislista_2015
Blada i en bilaga i Vem är vem >
BILAGEPRISER
Lösa bilagor under 50 g: 3,50 kr/st
Lösa bilagor över 50 g: Mot offert
Sampling: Mot offert
Plastning: Kostnad tillkommer.

BILAGELEVERANS
Levereras senast på materialdag till:
Printfabriken AB, Tennvägen 3,
371 24 Karlskrona.

Godsmärkning av pall/kartong
Vem är vem + Bilagans namn
Beställare/referens
Antal levererade pallar/kolli
Antal levererade exemplar

Leveransregler
Bilagor på pall önskas helst vara löst liggande i buntar med så stora lägg som möjligt. I alla buntar ska ryggarna i största möjliga mån vara vända åt samma håll.
Buntarna ska vara förpackade utan plastremsor, plastband, krympplast eller pappersomslag.
Lasta bilagorna på en pall/Europapall, se till att ytterkanterna ligger innanför pallkanterna. Bunternas ytterkanter får inte bli böjda eller vikta och ytterkanternas hörn måste ligga jämt i varje lager.
Mindre bilagor som är svåra att lasta på pall förpackas i kartonger. Packa då bilagorna åt samma håll samt i så stora lägg som möjligt.
FORMAT OCH VIKT
Format Vem är vem: 222×285 mm
Bilagans maxformat: 218 x 275 mm
Minimiformat: A5
Minimibredd: 148 mm
Minimivikt för enskilda blad:
A5 – 130 g/m2, A4 – 130 g/m2
Maxvikt: A5 – 60 g/ex, A4 – 120 g/ex

FALSNING
Tabloider upp till 8 sidor, tryckt på
45-55grams papper, lämnas postfalsade.
Bilagor kan ej vara Z- eller W-falsade.

BEGRÄNSNING ANTAL
Maximalt antal bilagor som kan ibladas
i samma utgåva: 2 stycken

Kontakta din annonssäljare för bokning och mer information

Mats Carlsson

Mats Carlsson

Key Account Manager

Telefon: 08-728 24 46
Mejl: mats.carlsson@hakonmedia.se

Anna-Mari Klaavuniemi

Anna-Mari Klaavuniemi

Key Account Manager

Telefon: 08-728 24 38
Mejl: anna-mari.klaavuniemi@hakonmedia.se

Lars Zdilar

Lars Zdilar

Annonssäljare

Telefon: 08-728 24 01
Mejl: lars.zdilar@hakonmedia.se